Sidor

söndag 23 augusti 2015

Till en 40-åring och hennes hund

Motivet Sovande hund och barn passar så bra till denna dam, som har en golden retriever och arbetar i förskola. Nu fyller hon år och jag ville göra ett kort till henne.

Att även hunden skulle få en liten present kändes helt självklart och det fick bli en liten gottepåse.

Kortet längst till höger är gjort för att hängas på själva presenten. Enkelt, men med samma papper som grattiskortet.

Charmen nere till höger anknyter till hund"temat".

Motivet har jag stämplat på akvarellpapper och färglagt med tombows. Hela fick inte plats i cirkeln, men jag tycker inte att det gör något. Man kan använda delar av stämplar också!

Fliken hålls stängd med hjälp av magneter under mönsterpappret.

 Och här är hela kortet i utvikt skick.

Det lilla presentkortet kan man givetvis ta loss och däri har jag skrivit vad det gäller för.

Tassavtrycket i hörnet har jag stansat ut med en punch och så lade jag en liten bit brun cardstock bakom.

 Kortets baksida.

Och här är gottepåsens fram- och baksida. Hunden på bilden är min egen Tosca.

Ha en fin dag!
//Cornelia

Inga kommentarer: