Sidor

fredag 21 augusti 2015

Jag ser dig - 30-årskort

 "Ett färgglatt kort med många fickor och flikar" var önskemålen jag fick när det här kortet beställdes.

Motivet jag har använt heter Jag ser dig och det är som alltid stämplat på akvarellpapper och färglagt med tombowspennor, som fungerar likadant som distress markers.

För att få plats med flikar och fickor fick jag göra ett lite tjockare kort med rygg. Det hålls samman med hjälp av ett par starka magneter under mönsterpappren.

 När man öppnar kortet ser det ut såhär...

 ... med foton på jubilaren själv.

 Fickan till höger...

 ... innehåller ett par tags med fina texter.

 Fliken i mitten kan man vika när och här finns plats att skriva vem kortet är ifrån.

I mittenfickan finns en tag med den vackra texten om humlan, som säger att "man kan allt man vill". Något att ha med sej vidare i livet!

Kortets baksida.

Jag "byggde" kortet kring fickorna, som jag konstruerade genom att dela en vanlig, brun papperspåse i två delar. Dessa fick bli fickorna, som alltså rymmer lite mer än om man bara dubbelviker ett vanligt papper, liksom. Måtten anpassades efter påsens mått.

Ha en fin dag!
//Cornelia

Inga kommentarer: