Sidor

torsdag 20 oktober 2011

Olika fluff / snöeffekter med vintertjej

Nu när vi börjar närma oss jul så vill man ibland ha lite 3D effekt på sina motiv och det finns en hel djungel med sätt att "snöa / fluffa" till det med så jag tänkte visa några olika sätt att få till det där lilla extra.

Now that we are approaching Christmas, you sometimes want to have some 3D effect on their motives and there is a whole jungle of ways to get that "snow / fluff" to it so I was going to show you some ways to get that little extra.

Motivet som jag använt heter Vinterflicka och är jätterolig att färglägga
( och tur va det för det blev ju några gånger ha ha ha)

The stamp that I used is called Winter Girl and is really fun to color
(And lucky that , for it was a few times I colored it ha ha ha)


På den första tjejen använde jag glitterlim (tex. sticklers), finns flera varianter. Enkelt, snyggt och billigt!

On the first girl I used glitterglue ( like sticklers), there are several variants. Simple, stylish and cheap!


På andra tjejen har jag använt en Snowmarker som blir bullig och fin när man värmer på den med embossing fönen. Denna gillar jag mycket.

On the other girl, I used a Snowmarker that are bumpie and fine when you heat it with the embossing dryer. I really like this one.


Men min favorit har jag använt på tredje tjejen, Polar White som är en vit flower soft. Lägger på ett lager lim, tex glossy och sedan strör jag över det vita fluffet och sen skakar av överflödet. En burk räcker länge! Och det blir såååå läckert!

But my favorite, I have used the third girl, Polar White is a white flower soft. Add a layer of adhesive, such as glossy, and then I sprinkle over the white fluff and then shake off excess. One bottle lasts a long time! And it looks soooo delicious!


På fjärde tjejen tog jag gesso som också växer med hjälp av lite värme från embossing fönen. Lite svårare att lägga på då det är som färg.

On the fourth girl, I put gesso on, which also grows with the help of a little heat from the embossing dryer. A little harder to put on when it is color.


Femte tjejen fick ett lager glittersnö som jag också "målade" på. Lite klurigt men fin med lite glitterstänk i.

The fifth girl was a layer glittersnö that I also "painted" on. A bit tricky but fine with a little glitter splashes in.


Sjätte och sista tjejen experimenterade jag lite på, jag duttade med min pearlmaker och sedan tog jag en pensel, doppade i perfect pearl och liksom borstade i luften så det föll ner över motivet. Ganska tuff effekt tycker jag och snyggt när hela motivet glittrar lite då det gärna blir perfect pearl överallt ha ha ha...

The sixth and last girl I was experimenting on a little, I dab with my pearl maker and then I took a brush, dipped in perfect pearl and like brushed into the air as it fell down over the subject. Pretty cool effect, I think and tidy when the whole subject a little sparkle when it becomes like perfect pearl everywhere ha ha ha ...


Ja nu undrar ni förståss vad jag gjort med mina motiv, men ledsen över att göra er besvikna, för det får ni vänta på lite. Hann inte med mer i går kväll men kanske innan denna kvällen är slut... :)

Well now you wonder of course what I did with my motives, but sorry to disappoint, because you will have to wait for a bit. Did not have the time last night but maybe before this evening is over ... :)

Kram / Hugs





12 kommentarer:

Anita sa...

Tack för att du visar de olika sätten man kan göra snö. Jätte snyggt och Inspirerande! Min favorit var ettan och trean :) Är totalt nyfiken på vad du gjort med motiven. Väntar med spänning

Cornelia sa...

Kattiz! Fenomenalt att få så många tips på snöeffekter samlade på ett och samma ställe! (själv använder jag en snö på flaska, som heter just Snow Effect, men jag tycker att ett par av dina alternativ är finare!).

Och... fantastiskt färglagt, precis som vanligt!

Ska verkligen bli kul att se vad du hittar på med dessa snygga motiv också!

Pippin sa...

Jättefint! Kul att du visar olika typer. Jag gillar helt klart den med Flower Soft mest. Jag har som Cornelia Snow Effect, men den är rätt trög att klämma ur flaskan tycker jag, så nu använder jag modeling paste som man också kan värma så den puffar upp lite.

Anette sa...

Tack för tipsen! Det skall bli intressant att se när du gjort något av motiven också, för dom är ju så fina.

Stephi sa...

helt underbart att se alla dessa olika! Stort tack för allt jobb du lagt ner för att visa oss alla!!

Ann-Charlotte's blogg sa...

Roligt att få se dessa olika tekniker ihop, vilket arb. du lagt ner för oss... tack!
Kram Ann-Charlotte

Marita Johansson sa...

Åhhh TACK för att du lagt ner en massa tid för att visa oss olika snöeffekter.
Fina var de allihopa

Susy sa...

Kattiz!
STORT tack för detta, vilket jobb du har lagt ned!
Kanonbra och vilken superfin stämpel som du har färglagt helt underbart!!!!!

KRAM SUSY

Oliver sa...

KATTIZ!!

Gud vad fina dom blev!
Fast mina favoriter är nog 1 och 3.
Och färgläggningen blev fenomenal!!!


/Oliver

Annika sa...

Läckert! Perfekt, nu vet jag vad jag ska köpa och behöver inte prova mig fram! Nr 1 och 3 är de jag gillar bäst!

christine sa...

Åh, så fina allihop. Min favvo får nog bli den med Flower soft.Kram...tyrasmatte.

Anonym sa...

Burken med "glitter snow" blir supersnyggt på julgranskulor.