Sidor

söndag 21 november 2010

Copic coloring demo.

I dag har jag färglagt, filmat och redigerat. Detta är mer en demo än en tutorial, här kan följa själva processen när jag färglägger.




Här är det färdiga resultatet.

Dessa pennor använde jag:

Till Blommorna Promarkers: Rosepink, Magenta. Copic ciao pennor: V04, B23, R29. Jag har skuggar mycket med den lila pennan.

Till korgen: E37 och E33.

Till huden: Copic sketsh E000 (finns bara som sketsh) E00 (finns även som ciao) och Copic ciao E21.

Till håret: Y17, YR07, E33 och E37. Den gula och oranga har jag också använt till knapparna, muddarna, skospännena och bjällran.

Till kjolen, skorna och lakejens byxor YG03 och YG06.



Till släpet, topparna och luvan.





4 kommentarer:

Cornelia sa...

Anita! Du är min färgläggningsidol!!!

Anita sa...

Tack så mycket det värmer att veta att ngn gillar det man gör. : )

Unknown sa...

Nu har jag suttit och tittat på ditt klipp med din färgläggning och säger bara WOW.
Helt fantastisk duktig du är.
Från en som bara använt akryl pennor med pesel och vatten ser det här ut som ja jag hittar inte riktigt de rätta orden.
Såå fantastiskt fint.
Vad använder du dig av för pennor, och byter du färgslala på dem eller hur gör du ?
Många frågor från en som vet så lite om alla finesser.
Ha det så gott / Kram kram

Anita sa...

Tack så mycket. Jag använder copic ciao pennor. Jag älskar de pennorna för de är ganska fuktig det blir mer som att måla än att rita. Dessa pennorna finns i 4 olika set, jag köpte set A. Den innehåller 3 toner av varje kulör. Jag ska lägga upp vilka pennor jag använt till den här tjejen. Jag brukar väl använda 3-4 pennor av ungefär samma kulör när jag färglägger. Det beror på hur stor kontrast jag vill ha och hur stort objektet är. Hoppas att jag svarade någorlunda på din fråga. Kram