Sidor

torsdag 28 oktober 2010

Till en 60-åring

Jag har gjort ett ljuskort och ett flaskkort till en blivande 60-åring. Tycker att det är kul att göra såna här "set" som matchar varandra, med samma papper och stämpelmotiv.


Ljuskortet. Den här gången har jag gjort en banderoll som sitter runt hela kortet och håller det stängt. Stämpelmotivet är Den är du värd. Ett rart motiv som passar till det mesta!


Här har jag tagit av banderollen och öppnat kortet. Även på insidan har jag med stämpelmotivet.



Här ser man flaskkortet lite tydligare.



Och... när jag ändå var igång, så gjorde jag ett kort till. Lika men ändå ganska olika, även om jag har använt samma mönstrade papper och samma stämpelmotiv... så är det ändå inte riktigt ett "likadant" kort, tycker jag.
Snart, tror jag, kommer ett nytt kort med Throwin' kisses in the wind. Det finns färdigt i mitt huvud, ska "bara" tillverka det också! *S*

Ha det gott och njuuut av Anitas underbara färgläggningstutorials! Övning ger färdighet, heter det ju, men så duktig som hon är kommer jag aldrig att bli. Jag är grymt imponerad av hennes konstnärliga talanger!


//Cornelia

Inga kommentarer: