Sidor

lördag 1 augusti 2015

Enkel påse med ny stämpel

Ur den senaste kollektionen med stämplar har jag hämtat motivet till denna enkla presentpåse. Det heter Peppe funderar och jag gillar honom skarpt! Hoppas att han återkommer i nya skepnader i framtiden!

Åter till min påse. Den gjordes samma dag som mottagaren, vårt barnbarn Johan, fyllde 11 år. Jag var verkligen ute i sista sekunden och behövde både ett grattiskort och något att lägga pengar i. Lösningen blev alltså denna påse, som jag vek av ett vanligt kopieringspapper. Sen limmade jag på ett kort (egentligen avsett för Project Life) på påsen, ett matchande mönsterpapper fick bli en slags "fotomatta" under.

Färglade Peppe med vattenbaserade tombowspennor och gjorde en tag med namnet (även här försökte jag välja färger på bokstäverna som matchar kortet, även typsnittet påminner litegrann om det som är på PL-kortet, allt för att skapa en helhelt). Tagen hålls fast med en klädnypa, som även tjänar som stängning på påsen. I påsen stoppade jag ner sedlarna och bak på tagen skrev jag min hälsning.

Snabbt, enkelt men ändå ganska fint och väldigt uppskattat (särskilt pengarna, tror jag *S*).

//Cornelia

Inga kommentarer: