Sidor

lördag 13 juni 2015

Nu är det över!

Vårt äldsta barnbarn Emil lämnar grundskolan och går vidare mot gymnasiet och en treårig bageri-utbildning. Det är väl värt att firas, tycker jag, och därför gjorde jag detta kort till honom.

Motivet är det sprillans nya Livets hårda skola Anders som jag stämplat på akvarellpapper och färglagt med tombowspennor.

På insidan finns ett par fickor, som jag gjort av en papperspåse som jag delade i två bitar. Hela kortet "byggde" jag sedan runt dessa fickor och måtten fick därför styras av måtten på papperspåsen *S*

Till vänster symboliserar det kartmönstrade pappret Emils intresse för geocaching. Jag har klistrat dit ett par geo-tags också, för att förstärka känslan.

I fickorna finns ett par tags, pengar och presentkort. Saker som jag vet kommer att uppskattas.

När man vänder på "bladet" hittar man en bild på en söt hund - ett annat av Emils intressen, samt en hälsning från morfar och mej.

Baksidan har jag klätt med ett papper med resväskor, för i augusti väntar en skön solresa för hela vår stora familj och jag vet att Emil ser mycket fram emot den.

Personliga kort är det bästa jag vet och det är är just ett sådant!
//Cornelia

Inga kommentarer: