Sidor

torsdag 28 maj 2015

1 års-grattis

 Till en liten gosse som fyller 1 år har jag gjort detta kort. Önskemålen från beställaren var "hink och spade och någon som sitter och fiskar". Jag fick en idé om att göra något i annorlunda form och i paper piecing-teknik, så jag letade reda på ett motiv på nätet och började rita och klippa ut alla små delar i olika mönstrade papper. Det är fler bitar än man först tror när man ser bilden och när jag skulle börja limma ihop allting insåg jag att jag inte varit så exakt som jag inbillat mej när jag klippte ut bitarna. Passformen var helt enkelt inte särskilt bra och jag var beredd att slänga alltihop i papperskorgen!

Men så bestämde jag mej ändå för att ge det hela en chans till, fixade till lite på några av pappersbitarna och ritade konturer med svart penna... just pennan gjorde mycket för helheten och till sist blev jag ändå ganska nöjd med resultatet.

Att stämpeln Jag älskar att fiska skulle få vara med på kortet var en självklarhet och här sitter han, pojken, på insidan av kortet. Här ser man också hur kortet hänger ihop i ena kanten, så att man kan vika ut det på detta sätt.

Givetvis finns det också plats att skriva vem kortet är ifrån här på insidan.

Ha en bra dag!
//Cornelia

Inga kommentarer: