Sidor

söndag 11 januari 2015

Sjuksköterska

Förra veckan gjorde jag ett kort till en nybliven läkare och använde den här fina stämpeln, som heter Sjuksköterska. Jag hade ytterligare ett motiv färdigfärglagt, för jag tog med lite stämplar och pennor till stugan över jul... så att inte pysselabstinensen skulle bli för svår *S*

Så jag letade lite bland mina spillpapper och hittade några som jag tyckte att jag kunde kombinera ihop tillsammans med mitt motiv.

En kul text till det och kortet blev såhär.

 Kortet är gjort såhär, så att det kan ställas.

På insidan har jag låtit vissa detaljer följa med från framsidan och pusslat hej vilt med mina pappersrester. Minsta lilla bit har kommit till användning.

Då jag tycker att kortet kan användas till lite olika tillfällen har jag låtit bli att skriva "Grattis" eller någon annan "styrande text" utan låtit skrivytan vara tom, så får det skrivas något för hand där när kortet ska ges bort.

På baksidan ser det ut som det brukar på mina kort - en bit av motivet inmaskad i min personliga stämpel.

Ha en bra dag!
//Cornelia

1 kommentar:

Päivi sa...

Härligt! Underbara färger, gillar massor! :) Dessutom är hon inte lite lik dig sköterskan (för mig som inte känner dig ;) ) Passar så bra maskad ihop med din personliga stämpel :)