Sidor

torsdag 20 november 2014

Tag God Jul

Idag visar jag en tag med en fin stämpel från Phunnyface. Denna gång har jag använd clear embossing pulver samt distress ink

I had a lot of fun using this beautiful stamp från Phunnyface together with distress ink and clear embossing powder
Jag har först använd versamark clear stampin pad. På det har jag använd distress ink. Sen har jag stämplat upp detta fina träd och använd clear embossing pulver. Så fick jag fram färgen på julgranen. Lite kontrast skulle det bli på tagen, så jag använde stämpeln även utan distress ink och bara med embossing pulver. Så kommer färgen från tagen fram

For the colored trees I used a versamark clear stamp pad and put then a layer of distress ink on it in two colors. That I stamped the image on the tag and put on clear embossing powder. Even made a contrast and used the same image only with clear powder so the color of the tag came through
Sen har jag använd distress ink för att ge färg till hela tagen

Then I used distress ink to color upp the tag
På ängeln har jag använd distress och clear embossingpulver. Så att det vita från ängeln kommer tillbaka i tagen har jag använd doily's

On the angel I used distress and clear embossing powder. I cut a doily in half to let the white of the angel return in the tag

Det var liten Jul inspiration från min sida

Hope you liked my  Christmas inspiration 

Hugs Sinikka

Inga kommentarer: