Sidor

torsdag 19 juni 2014

En "fröken-present"

Ett av barnbarnen slutar tredje klass och kommer att få byta lärare. Den "gamla" fröken skulle få ett kort, men efter lite funderande bestämde jag mej för att istället för ett kort vika en bok.

Jag hade nämligen den här gamla läseboken i mina gömmor och tyckte att den passade så bra!

Boksidorna vek jag ihop fyra i taget, in mot ryggen och där "fastnar" de av sig själva, utan lim. När det var gjort klädde jag pärmarnas insidor (den bit som syns) med ett diskret mönstrat papper i grönt och sen började det riktigt roliga, nämligen att dekorera skapelsen.

Coola Sara och Böcker stämplade jag på akvarellpapper, färglade med tombowspennor, klippte ut och limmade fast dem mot sidorna.

Klassfotot övervägde jag länge att ha i svartvitt istället för den (fula) blå originalfärgen som inte matchar alls... men så bestämde jag mej iallafall för att behålla det som det var.

Frökens namn har jag stansat ut med QK Spicy Chicken och även det är bara limmat direkt mot sidorna. Pricken över i monterade jag med hjälp av en smal, smal remsa overheadplast, så den vippar lite fint ovanför sin bokstav.

Papper och blyertspenna tyckte jag var en passande dekoration till en lärare.

Ett sött litet hjärta.

När man vänder på boken ser baksidan ut såhär.

En klok uggla (metallcharm) och ett par fina texter.

Till sist slog jag in hela härligheten i cellofan, knöt om ett lite grovt snöre...

... och satte fast en rund tag med min personliga stämpel och en lämplig text.

Tror att Fröken blev glad!
//Cornelia

1 kommentar:

Marita Johansson sa...

Men så fin och vilken bra present till fröken

Trevlig midsommar