Sidor

tisdag 19 november 2013

Maskade nissar

Jag är synnerligen förtjust i Anitas underbara nissar. Ny för i år är den i mitten, med pepparkaksplåten. Jag är så glad att hon äntligen har tecknat just den, jag har längtat efter honom!

Och här har jag alltså maskat ihop alla tre nissarna tillsammans... till ett enda lite större motiv. Hur jag har gjort ser du längre ner i detta inlägg.

Kortet är gjort efter en skiss hos ScrappaLoss.

Kortets insida.

Och baksidan.

Så här gör jag när jag maskar ihop flera stämpelmotiv till ett:


Så här gör jag när jag maskar ihop flera stämpelmotiv till ett.

Först stämplar jag den stämpel som ska vara "längst fram". Jag stämplar alltid på akvarellpapper, eftersom jag färglägger med vattenbaserade tombowspennor (funkar som Tim Holtz' distress markers).

När jag gjort mitt stämpeltryck stämplar jag av överskottsfärgen på ett vanligt kopieringspapper och klipper ut detta motiv.

På baksidan av det utklippta motivet stryker jag på lite nonpermanent lim. På bilden har jag färgat in "pluttarna" lite för att de ska synas bättre. Annars är limmet genomskinligt.

Fäst det utklippta motivet precis på det stämplade.

Och stämpla sedan de andra två motiven lite "omlott" med det första, ovanpå det utklippta.

Ta till sist bort det utklippta motivet och ditt motiv är färdigt att färglägga!

Och så här ser det här motivet ut i färdigt skick!

De härliga stämplarna hittar du här:
Nisse med pepparkakor
Nisse med lussebullar
Nissa med julgröt

Ha en bra dag!
//Cornelia