Sidor

fredag 1 november 2013

Kalenderkort till jul

Jag vill säga det direkt: Jag har inte hittat på den här idén själv, utan hittat den HÄR, men jag gillar verkligen den här lilla kalendern som blir så perfekt på just ett julkort.

I would say it directly: I have not found this idea myself, but found it HERE, but I really like this little calendar that is perfect in just a Christmas card.

Jag har använt två av de nya julstämplarna, nämligen Nisse med pepparkakor och Ljus på granris.

I have used two of the new Christmas stamps, namely Nisse with gingerbread and Candle on fir branches.

Och här är kortets baksida, där man kan skriva vem det är ifrån.

And here is the back side of the card, with place to write who has sent it.

Perfekt kort att skicka i god tid före jul, men det förutsätter att man orkar göra ett gäng sådana här kort redan i november *S*

Perfect card to send in time for Christmas but it recquires that you have the energy to do a bunch of these kinds of cards in November *S*

God Jul! Merry Christmas!
//Cornelia

5 kommentarer:

Susy sa...

Vilken underbar kalender du har gjort, Cornelia!

KRAM SUSY

Sinikka sa...

Underbart!!!!!

Stephi sa...

självklart är det verk som jag såg på Facebook.Skitsnyggt

Päivi sa...

Så superfin! Vilka härliga detaljer med pepparkaksformarna!! Stämplarna är givetvis helt klart perfekta för denna kalender!! Snyggt!

Marita Johansson sa...

Jag såg det på Gbgmässan och det är såååå jäklans snyggt