Sidor

onsdag 27 november 2013

Jultag, steg för steg

Att skapa juletiketter att pynta julklapparna med är riktigt skojigt! Idag tänker jag visa ett sätt att altra en tag på, kanske nåt som passar dig?
 
To create Christmas labels to decorate the Christmas presents with, is really fun! Today I'm going to show you a way to alter a label on, maybe a way that fits you?
 

 
Du kan använda en Manilla-tag eller skära ut en egen ur slät cardstock. Jag startade med att stämpla med VersaMark och ljust embossingpulver. De läckra stämplarna är Rock On och Vi önskar eder alla. Över motiven har jag använt en svamp och färgat in med distress ink Shubby Shatters.
 
You can use a Manilla-tag or cut out your own from cardstock. I started with stamping with VersaMark and bright embossingpowder. The cool stamps is Rock On and Vi önskar eder alla. Across the motifs I have used a sponge and colored with distress ink Shubby Shatters.

 
På övriga partier har jag använt distress ink Forest Moss. Lite extra färg här och var i motiven för att förstärka dem. Kanterna på tagen har jag ramat in med distress ink Vintage Photo.
 
On other parties I have used distress ink Forest Moss. Some extra color here and there in the motifs to reinforce them. I have framed the edges of the tag with distress ink Vintage Photo.

 
Syns inte så bra på bilden, men här har jag använt Glimmer Mist i brunt och grönt för att glittra till det hela lite och skaka om färgerna en smula.
 
It does not appear so clearly at the picture, but here I have used Glimmer Mist in brown and green to create som glittering and to poke the colors a little bit.

 
På hörnen av tagen har jag torrembossat med en kugghjulsmönstrad embossingfolder.
 
At the corners of the tag I have dry embossing with a gear patterned embossing folder.

 
Mer färg och nu har jag använt Inka Gold i grönt och brunt på vissa partier för att få metallskimmer på tagen.
 
More color and now I have used Inka Gold in green and brown on some parties to create metal shimmer on the tag.

 
Det här coola motivet heter Dödskalle tomte.
 
This cool motif is called Skull santa.


 
Tack för titten, ha en riktig toppendag!

Kramar från DT Kristina ScrapSalig

Thanks for visiting, have a really nice day!

Hugs from DT Kristina ScrapSalig