Sidor

torsdag 14 mars 2013

50 års-kort/Card for a 50 years old woman

Ett födelsedagskort till en kvinna som fyller 50. Senare i vår ska hon resa till USA så jag lät kortet få lite av ett amerikanskt tema. Jag maskade dessutom ihop Sara i klänning med Resväskorna för att ytterligare visa på att hon ska ut och resa.

A birthday card to a woman that fills the 50th. Later this spring, she will travel to the U.S so I let the card get a bit of an American theme. I also pointed up Sara in dress with suitcases to further demonstrate that she is going to travel.

På insidan skulle det finnas en ficka där det ska stoppas i dollarsedlar, men några sådana hade jag förstås inte så för fotograferingen fick jag använda mig av en vanlig liten svensk sedel.

On the inside there would be a pocket where it should be placed some dollar bills, but some such I didn't have, of course, so as the shooting I used an ordinary small Swedish banknote.

Till höger har jag placerat en bokhög, eftersom jubilaren är lärare och gillar att läsa, så böcker passar väl jättebra?!

To the right, I have placed a pile of books because the anniversary is a teacher and like to read so books fits great?!

Samma bokstämpel får pryda min personliga stämpel på baksidan.

The same stamp will adorn my personal stamp on the back.

Ha en bra dag! Have a nice day!
//Cornelia

3 kommentarer:

Ustvarjalni utrinki Tamara P. sa...

Amazing card,
hugs Tamara

Marita Johansson sa...

Kanonsnyggt kort
Kraaaaaam

Susy sa...

Så läckert födelsedagskort och vilket härligt tema med en resa!

KRAM SUSY