Sidor

onsdag 21 november 2012

Adventskalender igen

En adventskalender igen. Den här gången har jag valt en något större storlek på askarna och monterat dem lite annorlunda än jag brukar. Detta för att få lite större utrymme att dekorera på sidorna.

På framsidan finns en av årets nyheter, Körtjejen.

På toppen har jag placerat Nissa med julgröt.


Och här finns den lilla söta Snölyktan.


På undersidan har jag maskat in en bit av samma motiv som på toppen av kalendern.

Hela kalendern är en gåva till en väninna, som varit ett stort stöd för mej på sistone. Den är fylld med alla möjliga små saker, från godis och nötter till kryddor (glögg- och sill- samt saffran), kanelstänger och annat ätbart till lypsyl och tamponger(!). Jag hoppas och tror att hon kommer att uppskatta den!

God Jul!
//Cornelia

6 kommentarer:

Ustvarjalni utrinki Tamara P. sa...

Wauuuu love it.
It is so fabulous.
Have a nice day Tamara

Stephi sa...

10 Points!

Marita Johansson sa...

Superfin

Unknown sa...

Så fantastikt fin,
ur läcker.
Kram Elin

Emelie sa...

Otroligt snyggt!!! :D

Lisa sa...

En otroligt fin adventskalender, Cornelia!
Tror definitivt att Din vän kommer att bli glad för den!!!

Kramar Lisa