Sidor

lördag 13 oktober 2012

Adventskalender

Det är faktiskt dags att tänka på jul... och en adventskalender måste ju dessutom vara klar i god tid före jul! Jag har gjort en kalender av tändsticksaskar och hållit mej till gröna nyanser.

På toppen står Nisse med lussebullar och bjuder på en hel plåt med nybakat och under sitter Iggy och äter en av dessa läckerheter.

 Lådornas insida har jag klätt med ett grönt papper med sammetstryck, men det syns inte alls på bilden.

 Flera sidor att dekorera blir det. Jag har valt att ha siffrorna i vitt på vitt, tycker att det blir fint!

 På baksidan finns en snölykta, som du såklart hittar i butiken.

 Sista sidan.

På undersidan har jag maskat in en bit av Nissen i min personliga stämpel.

Har du lust att prova på att göra en egen adventskalender, så har jag gjort en enkel tutorial HÄR.

God Jul! *ler*
//Cornelia

3 kommentarer:

Päivi sa...

Denna är verkligen härlig! Och vilket jobb du gjort! Tänk vilken lycka för den som får denna advenskalender. :)

Ha det bäst!

Pysselfröken sa...

Jättefin kalender och vilket jobb du har lagt ner!

Marita Johansson sa...

Kanonfin adventskalender

Kraaam