Sidor

måndag 13 augusti 2012

Trappkort i brunt

För en tid sedan visade jag ett trappkort i rosa nyanser. Det var till den ena halvan i ett tvillingpar. Här kommer nu det andra kortet. Denna tjej är lite mera "rustik" i sin stil, enligt beställaren, så jag har försökt att göra kortet sådant.

De söta fåglarna är i trä och har fått en gnutta glitter på sej. Även om man är "rustik" kan man väl behöva lite flärd?

En söt liten fjäder...

... och en snygg grattischarm är andra detaljer på framsidan.

På insidan finns då "trappan" som ger mej gott om utrymme att dekorera med fina papper, stämpelmotiv och vackra texter.

Angelica sitter heter det här gulliga motivet.


Grattistagen kan man såklart dra ut och skriva en hälsning på.

Och till sist... baksidan i vanlig stil med en del av motivet inmaskat i min personliga stämpel.

Ha det gott!
//Cornelia

3 kommentarer:

Marita Johansson sa...

Det är såå snyggt

Kraaam

Päivi sa...

Superfint och Cornelia likt :) Härliga färger och underbara detaljer. Gillar Angelica sitter som är supersnyggt färglagt :)

Ha det bäst

Cattiegirl sa...

Jättefint...Snart kanske jag måste ge mig och testa ett trappkort ändå....;-)
Kram
//Cattie