Sidor

måndag 23 juli 2012

Älskade trädgård

Här har jag gjort ett kort utan någon anledning alls, utom att det är otroligt roligt att göra kort. Och kanske lite för att jag ville testa min nya "barte-punch". De kallar den så i Norge iallafall, jag vet inte vad den heter i Sverige. Det är den jag gjort den lilla kantformen med.

Den söta lilla flaskan ville jag fylla med rosa sand, men det hade jag såklart ingen. Försökte färga socker med karamellfärg, men det blev alldeles för rött. Provade att späda färgen med lite vatten, men då blev det bara sockerlösning... Glitter hade också kunnat fungera, men det hade jag inte heller i rätt färg, så till sist bestämde jag mej för helt vanligt strösocker. Det glittrar riktigt fint, det med, om man tittar nära!

På insidan har jag invigt en av mina nya stämplar, nämligen Älskade trädgård. Stämplad på akvarellpapper och färglagd med tombowspennor.

Även på baksidan får trädgårdsdamen vara med litegrann i min personliga stämpel.

Ha det gott!
//Cornelia

2 kommentarer:

Stephi sa...

underbart fint! Stämpeln är såå härlig.

Marita Johansson sa...

Heeeelt underbart ljuvligt kort

Kraaam