Sidor

torsdag 5 januari 2012

Grattis Fredrik! Eller... bättre sent än aldrig!

Nej, Fredrik (som driver Phunnyface tillsammans med Anita) fyller inte alls år nu. Men... bättre sent än aldrig och nu har jag äntligen fått "tummen ur" och lyckats tota ihop nån sorts liten födelsedagspresent.

Funderade länge på vad jag skulle göra. Att Grillkungen skulle bli motivet var självklart, eftersom jag vet att det är Fredrik som stått modell för den stämpeln (men det måste ha varit längesen, med den kalufsen?! *S*).

Nu blev det ett litet kryddställ, som jag tycker passar bra ihop med motivet.

När jag fotade tog blixten bort all hudfärg och han ser väldigt vit ut...

This is a "spice shelf", which I made for Fredrik (who is the owner of Phunnyface together with Anita). It's a birthday present for him, but no... he does not have it now... But as we say in Sweden: "Better late than never".

I have thought about this gift for at long time and it was naturally to have the motif Grillkungen, because it's Fredrik himself who has been the model for this stamp.

... men här syns det lite, lite bättre att jag faktiskt har färglagt honom.

I övrigt har jag hållit stället ganska enkelt, då jag vet att Fredrik inte är så mycket för blommor och annat "tjafs"! *ler*

The "shelf" is rather simple, because I know that Fredrik is not impressed by too much flowers and such stuff.

//Cornelia

6 kommentarer:

Päivi sa...

Toppen!!! En kryddställning ska inte ha mycket blommor och tjafs om det så är till en kvinna eller man... fniss... ;) Ursnygg och lagom dekorerad med rätt stämpel på rätt alster :)

Majsan sa...

ÅÅh jisses så snyggt, kanonfiffigt :)
Stämpeln var ju pricken över i:et :)

Kramiz Majsan

Susy sa...

Så himla läckert, Cornelia!

KRAM SUSY

Marita Johansson sa...

Kanonsnyggt
Kramis

Nina (niwa) sa...

vilken kul idé!!

Unknown sa...

Wow!! Du är bara så duktig på att hitta på saker och sen gör dom också skitbra! Du är en stor inspirations källa för mig:-))