Sidor

lördag 28 januari 2012

Det finns två... / There´s two...

Hej på er, nu var det ett tag sedan ni såg av mig men ibland kommer livet emellan (eller rättare sagt hälsan)
Men idag tänkte jag visa lite hur man kan få till lite mer mönster på sina motiv om man nu inte är så bra på att måla till dem själv.
Jag har på det här kortet använt mig av motivet "Anna är gravid"

Hi all, now it was a while since you saw me but sometimes, life come between (or rather ,health)
But today I thought I show some ways to get to some more designs on you motives if one is not so good at painting them like myself.
On this card I used the motif of "Anna is pregnant"


Jag stämplade motivet på två olika mönsterpapper och klippte ut den delen jag ville ha mönster på, i detta fall tröjan. Sen testade jag vilken jag ville använda genom att lägga dem över det målade motivet.

I stamped the subject on two different patterned paper and cut out the part I wanted the pattern on, in this case the shirt. Then I tested what I wanted to use by placing it over the painted subject.



Jag valde det blommiga och limmade fast på motivet :) Och här kommer mitt färdiga kort!
Jag har även använt mig av texten "Ge vingar"

I chose the flowerpaper and glued it on the subject :) And here is my finished card!
I also am using the text "Give wings"




Kram / Hugs


3 kommentarer:

Cornelia sa...

Kanooooooonfint! Gillar verkligen det småmönstrade pappret på den undre bilden, en blommig topp! Tjusigt!

Päivi sa...

Vackert!

Marita Johansson sa...

Woow vad snyggt
Kramis