Sidor

lördag 7 januari 2012

Årets första julkort

Mina DT-kollegor banade vägen med ett par "Årets första..." alldeles i början på året och här kommer mitt bidrag till temat, nämligen Årets första julkort!

Just idag, den 7 januari, firar man jul i Bosnien och dit skulle det här kortet skickas.

Motivet är Julförberedelser.

This card is my first Christmas Card this year. It is sent to Bosnia, where Christmas is celebrated this very day, January 7th.

The motif is Julförberedelser.

Jag har inga textstämplar på bosniska, så jag fick skriva ut den här hälsningen från datorn.

I don't have any text stamps of the right language, so I had to write this out with a little help from my computer.



Motivet har jag monterat med 3D-kuddar för att få lite djup.




Insidan. Här är motivet Adventsljus.

The inside. The stamp is called Adventsljus.



Kortets baksida.




The back.

I år ska jag faktiskt försöka mej på att göra lite fler julkort i god tid, så kanske jag hinner med de jag vill göra?!

This year I will try to do my Christmas cards in good time, maybe I then will have the time to do all the cards I want to?!

//Cornelia

3 kommentarer:

Päivi sa...

Helt underbart! Tänk var härligt att dina kort finns ända där i Bosnien!

Marita Johansson sa...

Kanonfint.
Säger som Päivi coolt att dina kort finns ända bort i Bosnien.
Kramis

Kattiz sa...

Underbart julkort, själv är jag lite trött på julen just nu men det kommer väl igång mars-april igen ;)