Sidor

söndag 29 maj 2011

Bubba med trumma

Här har jag gjort ett ramkort fast bakvänt så det blev ett lock. Det knasiga var att jag började med att fixa Bubba, färglade med copics, som vanligt. Beskärde. Stämplade uti kanterna med tre olika stämplar/färger och gjorde det färdigt.. Sedan skulle jag göra själva ramen efter motivets storlek och det minsann va inte en lätt match!!! Men efter mycket krångel så lyckades jag ganska bra, motivet passar ju i ramen!!
Det mönstrade pappret är från Crate, de två tagsen har jag distressat och stämplat så det matchar resten av kortet. På framsidan kan man vika ner fliken där det står Happy Birthday och där bakom tänkte jag sätta namnet på den som fyller.

Jättekul kort att göra, det har tagit några dagar, det har varit fullt upp här hemma och jag har fått sätta mig några minuter då och då. Jag har massor som sprudlar inom mig och strax kommer en 5 dagars helg då ska jag banne mig låsa in mig i pysselrummet!!



Detta inlägg skulle egentligen kommit in tidigare idag men min gosiga kisse har fått kissungar så jag har haft fullt upp som barnmorska idag!! Fyra stycken bedårande småttingar!!

Kramisar!!

4 kommentarer:

Ziro sa...

Kul variant på ramkort! Du har färglagt Bubba jättefint!

Kattiz sa...

Kanonläckert, helt underbara färger du använt!

Anonym sa...

Hehe, vilket roligt o fint kort!
J

Anonym sa...

Å grattis till barnmorskeuppdraget! Hoppas alla mår bra... :-D
J