Sidor

måndag 18 oktober 2010

Tändsticksaskar till jul

Här har jag gjort tändsticksaskar till jul, fast utan julstämplar och istället använt mej av Den är du värd. Visst passar väl den söta tjejen även till jul?!

Jag har satt ihop fyra tändsticksaskar och monterat dem på en pappskiva, aningen större än askarna. Skivan har jag först klätt med ett lite tunnare mönstrat papper. Den vänstra fick gå i de klassiska julfärgerna medan den högra har en helt annan färgställning, som synes. Det är dock ett julpapper(!) med granar och allt, även om det inte syns så tydligt på bilden.


Här syns det lite tydligare hur askarna sitter. Glöm inte att göra någon sorts "handtag", annars är det svårt att öppna dem, när man väl har monterat dit dem! Jag valde att använda brads. Den med den lilla bandstumpen är klart lättare att öppna än den högra, som kräver att man har lite naglar...
Nu ska jag klura lite på en tillhörande liten förpackning med värmeljus, för det kunde väl vara trevligt att ge tillsammans med tändstickorna?!
Ha en härlig vecka!

//Cornelia

Inga kommentarer: