Sidor

torsdag 7 oktober 2010

Att ha koll på sina pennor.

På min födelsedag fick jag ett 36 pack copic ciao pennor som jag ÄÄÄLSKAR. Jag brukade ha mina pennor på en bricka så att jag hade översikt över dom, det var bökigt och stökigt. Nu har jag en fantastisk pennhållare som håller 75 pennor (den finns att inhandla hos CiLi in papers). Jag har fått plats med några av mina promarkkers också. Man kan ha den liggande eller så kan man ha den stående som ett ställ. Det gör det lätt att komma åt och att ha översikt över sina pennor.


 En annan sak som är ett måste för mig är en färgkarta.
http://www.taidevari.fi/products/ciaoColor.html hittar du en färgkarta som du enkelt skriver ut och sen fyller i med de pennorna du har. Då blir det lättare att se vilka färger och nyanser du har utan att du måste använda kladd papper för att jämföra pennorna på. Med dessa 2 hjälpmedel har du bra översikt över dina pennor och kan spendera mer tid till att färglägga istället för att leta efter pennor.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hm, väldigt fiffigt, och allt som hjälper mig bli mer organiserad är guld värt!

Johanna