Sidor

Visar inlägg med etikett konfirmation. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett konfirmation. Visa alla inlägg

tisdag 24 maj 2016

Konfirmand Anders


Trodde jag bloggade detta kort i lördags, men lade tydligen 
bara upp det i min egna blogg.
Huvudet verkar inte alltid vara med mig
Visar kortet idag istället.

Fick en beställning till en kille som skulle konfirmera sig
i lördags.
Detta blev resultatet.
Hoppas ni alla får en underbar vecka

/ Elin

söndag 27 mars 2016

Konfirmation


Hoppas ni alla har en bra påsk 
Jag har börjat med konfirmationskorten 
redan nu, alltid bra att börja i tid.
Här har jag använt mig av Biblen
Som jag har färglagt med copics pennor.

Ha en riktigt bra dag
/ Elin






torsdag 29 maj 2014

Till minne av konfirmationen

Sambons äldsta barnbarn konfirmeras och jag ville göra något mer än ett vanligt kort... det blev en vikt och altrad bok.

Jag vek ihop sidorna tre och tre och böjde dem in mot ryggen på boken. Inte ens något lim behövdes, de "fastnade" där av sig själva. Insidan av pärmarna klädde jag med det blåmönstrade pappret och sen började det riktigt roliga, nämligen dekorationen!


 Anders konfirmeras är ju det självklara motivet här!

Namnet har jag stansat ut med ett QK-alfa. Pricken över i limmade jag på en smal remsa plast från någon förpackning, så att den skulle "stå upp" på rätt sätt.

 Från sidan...

... och bakifrån. Här kan man läsa plats och datum för konfirmationen samt vår lilla hälsning. En sedel vikt som en solfjäder monterade jag med glue dots och gissar att den uppskattas.

Ha en fin dag!
//Cornelia